Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa nr 4 im. Marii Skłodowskiej - Curie w Aleksandrowie Łódzkim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sp4al.edu.pl/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiaturowe
- Strona obsługuje następujące skróty klawiszowe: TAB - przejście do kolejnego elementu SHIFT + TAB - przejście do poprzedniego elementu Ctrl + F - przejście do wyszukiwarki ESC - anulowanie operacji Powiększenie czcionki dokonuje się za pomocą Ctrl +, a pomniejszenie Ctrl -.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Sekretariat szkoły - mejlowo sekretariat@sp4al.edu.pl lub telefonicznie +48 42 712 161 51.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Renata Papis Dyrektor Szkoły,
- Adres: Aleja Wyzwolenia 3, 95-070 Aleksandrów Łódzki,
- mejl: sekretariat@sp4al.edu.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Szkoła Podstawowa nr 4 im. Marii Skłodowskiej - Curie
Parking
- Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 2 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
- Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
- Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 25 metrów.
- Parking jest bezpłatny.
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
- Pies musi mieć kaganiec. Nie dotyczy psów przewodników.
- Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście do budynku
-
Wejście do szkoły bez barier architektonicznych.
- Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
- Stopnie są oznaczone kontrastowo.
- Przy schodach znajduje się poręcz.
-
Po wejściu do budynku kolejne pomieszczenia są za schodami.
- Przestrzeń manewrowa przed wejściem wynosi 300 centymetrów.
- Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
- Otwierają się na zewnątrz.
- Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
- Skorzystaj z dzwonka przy drzwiach.
- Skorzystaj z domofonu przy drzwiach.
Przestrzeń za wejściem
- Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
- Punkt obsługi znajduje się na półpiętrze
- Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
- Blat jest obniżony i może do niego podjechać osoba na wózku.
Ciągi poziome
- Pomieszczenia znajdują się na jednej kondygnacji, ale na różnych poziomach.
- Część korytarzy nie jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach.
Ciągi pionowe
- Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
Schody
- Ciąg schodów składa się z 22 stopni.
- Stopień ma wysokość 16 centymetrów.
- Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
- Stopnie są oznaczone kontrastowo
Łazienka
- W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
- Drzwi musisz otworzyć kluczem.
- Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
- Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
- Szerokość otworu wejściowego wynosi 90 centymetrów.
- W toalecie jest zamontowana linka do wzywania pomocy.
- W toalecie jest zamontowany przycisk do wzywania pomocy.
- Na ścianach są zamontowane poręcze.
- Przestrzeń manewrowa wynosi 130 centymetrów.
- Przestrzeń manewrowa przed ustępem wynosi 150 centymetrów.
- Przestrzeń po lewej wynosi 50 centymetrów.
- Przestrzeń manewrowa po prawej stronie ustępu wynosi 36 centymetrów.
- Pochwyt jest po lewej stronie ustępu.
Brak
Wejście do budynku
- Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://sp4al.edu.pl/deklaracja-dostepnosci-830
- Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności.